PDA

Volledige versie bekijken : voordelen van php

ton nl
23 september 2002, 23:11
Kan en wil iemand mij eens de voordelen uit de doeken doen van php?

Het schijnt nogal modern te zijn om sites met behulp van php te maken, waarom?
Wat kan er meer, beter of makkelijker met php?

Is het moeilijk te leren en is er Nederlandstalige uitleg te vinden?

Ztuv
24 september 2002, 16:58
Je kunt bijvoorbeeld een site dynamisch maken, je laadt dan de inhoud bijvoorbeeld uit tekstbestanden en dan heb je maar een lay-out nodig. Het grootste voordeel hiervan vind ik dat je het menu op de lay-out maar een keer hoeft aan te passen als je iets wilt toevoegen/verwijderen, en je kunt makkelijk content toevoegen :)

Xtuv
24 september 2002, 17:00
De Pof draait ook op PHP based forumsoftware (vBulletin)

Craze
24 september 2002, 19:37
is gratis (ook om zelf op een server te installeren) in tegenstelling tot asp ed

FlyByFrank
9 januari 2003, 11:56
Ton dit is nou eens een interresante vraag.
ik blijf dit draadje even volgen, eens kijken wat de verschillen zijn en eens kijken hoe ik die kan toepassen

Eddey
9 januari 2003, 16:13
Idd. Het is vooral handig met vaak wisselende (of toegevoegde) content, eventueel ook in combinatie met SQL databases...

PHP is in feite een scripttaal die op de server draait (in tegenstelling tot bijv. Javascript die in de browser gedraait wordt). Je kunt dus bij de server de pagina genereren die de bezoeker uiteindelijk te zien krijgt.

Bijv voor nieuwsberichtjes enz.

Deamon
4 maart 2004, 23:36
PHP + Apache (MySQL lukt mij nog niet ) ownt. :D
Je kan er wel een goede leuke site mee maken, maar soms ik html makkenlijker. als je er 1 wilt maken die je misschien 1 keer per maand update. Dat is PHP wel ingewikkeld.

-->>Is het moeilijk te leren en is er Nederlandstalige uitleg te vinden?<<--

Neh is makkelijk te leren, zijn zat boeken over. anders zoeken met google.nl, PHPfreakz.nl is ook wel een handige :D

Ehhmm ik mag hier dan wel nieuw zijn:), maar is hier niet ontiegelijk veel info over te vinden??? Of mag je hier vragen wat je maar wilt :P

ton nl
5 maart 2004, 23:10
Dit is een quote van Hellburn
Ehhmm ik mag hier dan wel nieuw zijn:), maar is hier niet ontiegelijk veel info over te vinden??? Of mag je hier vragen wat je maar wilt :P

Welkom nog! :)

Je kunt hier vragen wat je wilt, domme vragen bestaan niet...
Dit is een forum waar je niet meteen wordt afgebrand als je vraag op anderen heel simpel overkomt, geinig he?

Ik kan best wat over php vinden maar dat vind ik vaak nogal eenzijdige informatie. Vandaar mijn vraag hier.

WillyF
6 maart 2004, 09:07
'k Kan nu eindelijk ook met PHP experimenteren, en het is inderdaad handig.

Als je bijv. zo'n 30 tekeningen wilt laten zien, is het zeer onhandig om 30 html pagina's te maken.... en voeg je 1 tekeningen toe, maak je weer 1 pagina erbij aan, en kun je de 30 vorige ook weer aanpassen, (qua menu dan...)

Met PHP heb ik net uitgevogeld dat het mogelijk is om met 1 index pagina, 3 verschillende menu pagina's en één showpagina, toch alle tekeningen te laten zien, zonder dat je weer zoveel pagina's moet aflopen en controleren, als je iets verandert.

Ik gebruik 3 menupagina's , zodat het menu niet te groot wordt. Ik kan kan het even nog niet laten zien, het draait hier thuis.
Aan MySQL heb ik mij ook nog niet gewaagd :) Als ik dat onder de knie krijg, misschien kan ik die 3 menupagina's ook nog terug brengen tot 1 :D

Dit is een quote van ton nl

Je kunt hier vragen wat je wilt, domme vragen bestaan niet...
Dit is een forum waar je niet meteen wordt afgebrand als je vraag op anderen heel simpel overkomt, geinig he?

En ton.nl heeft gelijk wat dat betreft. Voor het grootste deel zijn we hier gewone hobbyisten en amateurs, waar het aankomt op het maken van webpagina's ...
:D

(mmm... net uitgevogeld, hoe je met php verschillende stylesheets kan uitkiezen... interessant...)

Deamon
6 maart 2004, 20:28
ow mooi om te weten. Chill :D, GoT is streng :(

me is ook nog een PHP nobbie :P

Craze
6 maart 2004, 21:21
Dit is een quote van Hellburn
ow mooi om te weten. Chill :D, GoT is streng :(

me is ook nog een PHP nobbie :P

yep GOT(kijkt om zich heen of phrea niet ziet dat ik GOT zeg) is streng maar lopen ook tig keer mensen rond dus das logisch

hier ligt de nadruk niet op de techfora etc

Deamon
7 maart 2004, 00:52
daar hangen al > 70000 mensen rond. Dat kan een voordeel hebben. maar ook een nadeel, dat ze er strenger zijn ;)