PDA

Volledige versie bekijken : Waarwel chello :D, welkom planet

CBI FP
26 augustus 2004, 06:42
Mijn lucky day vandaag.
Eindelijk ben ik van dat gesol van UPC af.
Hoop beloven en niet nakomen.

Straks schakel ik over op planet adsl en ik heb de lijn al getest en werkt formidabel en vele malen sneller :)

Eigenlijk zou iedereen UPC op moeten zeggen, ze zuigen namelijk!!!

Wolvie
26 augustus 2004, 07:40
right.....

Wil je nou bereiken dat iedereen upc opzegt?

denk dat er in sommige gebieden een best goede dienstverlening wordt geleverd door UPC.

Verder is UPC een redelijk gezond bedrijf met een gezonde bedrijfsvoering. Ook hun opbouw van het netwerk is PRIMA...

nou veel plezier bij planet... misschien ook wel beter dat je dan niet meer op upc zit ;)

BlackWidow
26 augustus 2004, 10:37
Ik heb een leuk plekje voor dit draadje gevonden.. :D bij Internet Algemeen, Telefonie & Providers...

Froggy
26 augustus 2004, 15:41
Ik zie hier een tevreden upc klant.. Dat is voor mij een geheel nieuwe ervaring. Of droom ik?;)

In mijn ogen is dit toch wel een schoolvoorbeeld van een schofterig bedrijf dat puur drijft op zijn machtspositie. Klanten hebben tenslotte niet veel keus..

Zal ik nog niet praten over hun houding in zaken als wanneer je geld terug moet krijgen.

Hun netwerk is ook iets wat lang niet overal goed geregeld is hoor.. En weet je wat? het ligt altijd aan jou, nooit aan hun. {-(

CBI FP
27 augustus 2004, 02:06
Wat mij zwaar aan upc irriteerd is dat ze in Februari een forse snelheidsverhoging beloven, maar het niet nakomt.
Ik kom niet uit een ei en ik ga niet 49,95 betalen voor een ruim achterhaalde snelheid terwijl ze in andere delen des lands hetzelfde betalen terwijl hun wel een snelheidsverhoging hebben gehad.

En als ik die fantastische helpdesk bel weten ze van niks en bovendien moet je wel heel veel verschillende talen beheersen omdat die lui vaak nieteens fatsoenlijk Nederlands verstaan.

Bovendien was er zo veel uitval dat ik niet van een betrouwbare verbinding kan spreken.

Het lijkt mij niet meer dan een logische keuze dat ik op adsl ben overgestapt.

En dit doe ik als ze mijn kabelmodem niet komen ophalen:
http://img69.exs.cx/img69/8096/vuilnismodem2.jpg
photoshop trucage

BlackWidow
27 augustus 2004, 12:56
Een oude 3COM als ik me niet vergis, tss zijn die dingen nou nog niet vervangen zo lompe bak had ik al in 2000... :D

Mijn zoon was hier gisteren en die had ook wat klachten over Chello.

Ik moest in 2001 Chello, tegen mijn zin omdat mijn toenmalige provider bART de zakelijke markt opging, in 1 week tijd kom ik 6x het inet niet op dat vond ik iets teveel van het slechte en april 2001 heb ik kabel van Chello verruild voor ADSL van HCC..

Ik weet niet hoe hoog de snelheid is van Chello, ik heb nu 2.2 MB met ADSL en vind het best..

Froggy
27 augustus 2004, 13:53
Chello vond bij mij een verbinding van 14k voldoende. Dat elk modem een flink stuk sneller was hadden ze geen boodschap aan! U heeft verbinding, en dat is wat we garanderen was het antwoord.
Heeft me nog maanden gekost om van ze af te komen, modemborg heb ik nog steeds niet terug. We praten nu wel over 3 jaar geleden!

Wel heb ik incassobureau┤s gehad vanwege vermeende wanbetaling.. Da┤s standaard bij chello.

Tip: Als incassoburo word ingeschakeld moet je even naar het volledige rekening en betalingsoverzicht vragen. Dan is het ineens verdacht stil ;)

Phrea
27 augustus 2004, 18:33
Sja, ik heb ook UPC/Chello, mij hoor je niet klagen.

CBI FP
28 augustus 2004, 01:36
Dit is een quote van BlackWidow
Een oude 3COM als ik me niet vergis, tss zijn die dingen nou nog niet vervangen zo lompe bak had ik al in 2000... :D

Mijn zoon was hier gisteren en die had ook wat klachten over Chello.

Ik moest in 2001 Chello, tegen mijn zin omdat mijn toenmalige provider bART de zakelijke markt opging, in 1 week tijd kom ik 6x het inet niet op dat vond ik iets teveel van het slechte en april 2001 heb ik kabel van Chello verruild voor ADSL van HCC..

Ik weet niet hoe hoog de snelheid is van Chello, ik heb nu 2.2 MB met ADSL en vind het best..

Dat is geen oude 3com, maar een oude com21 bak.
Com21 is alweer een poosje failliet en om die reden is chello met een omruilactie begonnen.
Op zich prima, maar ik heb er al te lang op moeten wachten en volgens de postcodecheck was mijn modem ook nog niet ingepland om verwisseld te worden.
Raar dat dat zo lang duurt, want ik heb in de wandelgangen gehoord dat chello nog maar 1 reserve com21 modembank over heeft. Wordt deze gebruikt en er klapt weer een modembank eruit dan hebben een aantal gebruikers al geen verbinding meer.
Maar wat denk je van @home: Die heeft naast huurmodems ook koopmodems van het type com21 com2000(de platte variant).

Ondanks de aangetekende brief die ik de deur uit heb gedaan heb ik geen taal nog teken gehoord.

Dit is een quote van Phrea
Sja, ik heb ook UPC/Chello, mij hoor je niet klagen.
Het grote nadeel van een grote landelijke provider is dat de kwaliteit per regio nogal enorm verschild.
Zo komen er uit Rotterdam e.o. enorm veel klachten terwijl delen van Friesland wel een uitstekende verbinding hebben.
Ik neem aan dat jij al wel een eurodocsis modem hebt met de nieuwe snelheid.

CBI FP
4 september 2004, 02:16
UPC is weer lekker bezig en de stoom komt letterlijk uit mijn oren van woede.

Ik heb ruim een maand terug een aangetekende opzegbrief de deur uit gedaan.
Ik wacht nog steeds op antwoord.

Maar wat ik helemaal erg frapant vind is dat toen ik mijn labtop van de zaak aanzette waar ik ook mijn voormalig chello e-mail account op heb staan, ik ineens een mailtje ontvang met dat ze de snelheid omhoog hebben gegooid, lees maar:

Beste abonnee,
Onlangs informeerden wij u al dat de up- en downloadsnelheid van de chello-verbinding de komende maanden flink omhoog zou gaan.

En vanaf deze week is dat ook echt het geval!

De up- en downloadsnelheden zijn voor uw chello classic abonnement verhoogd naar 2560/256 Kbps. Dit was 1500/128 Kbps.

U kunt meteen gebruik maken van de voordelen van de nieuwe snelheid: voor online games gaat u bijvoorbeeld naar www.chello.nl/gamezone en voor legaal muziek downloaden kunt u terecht op www.chello.nl/musiczone.

Wij hopen dat u nu nog meer zult genieten van chello!

chello
te leuk om te stoppen

Ik geniet dus liever van ADSL ;)

Maar ik heb die hufters 1 week de tijd gegeven om op mijn opzegbrief te reageren en 2 weken om die doodskist :D van dat com21 kabelmodem op te komen halen.
Ik heb hun dat dan ook keurig netjes zowel per e-mail als wederom via een aangetekende brief laten weten ;)

Komen hun dit niet na, dan sleep ik UPC voor de rechtbank enne, ik win, 100% zeker en alle bewijsstukken heb ik keurig netjes in een appart laadje gestopt.

UPC had een Italiaans bedrijf kunnen zijn met hun fijne mafia praktijken.

Hopelijk kunnen jullie een beetje begrijpen dat ik des duivels ben op dat klere UPC. BAH!!!

Pa senior
4 september 2004, 09:21
Ach dan neem je het toch allebei, ADSL en kabel.

Froggy
4 september 2004, 10:35
Dit is een quote van CBI FP
Hopelijk kunnen jullie een beetje begrijpen dat ik des duivels ben op dat klere UPC. BAH!!!

Foei wat een taal zeg!

Dat heet confectie UPC ;)

Rob The Great
4 september 2004, 21:47
Dit is een quote van Froggy

Foei wat een taal zeg!

Dat heet confectie UPC ;)

Maar hij bedoelt eigelijk "pleuris" UPC.
Maar ja dat is typisch Rotterdams, vandaar dat CBI klere heeft gebruikt.:D

JJJ
5 september 2004, 00:19
waarbij het taalgebruik van CBI FP voldoende belicht is. Nu weer on topic.

CBI FP
5 september 2004, 03:24
De zaak begint nu ook wel uit de hand te lopen:

Ik heb vandaag idd een brief ontvangen:
Ja een brief dat ze de 16e door het bedrijf cable 1 het terrayon modem om komen wisselen voor een eurodocsis.

Ten eerste had ik liever een bevestiging gezien van mijn aangetekende opzegbrief.
Ten tweede heb ik een com21 en zeker geen terrayon en ik mankeer dus niks aan mijn ogen, op dat modem staat met koeieletters com21 gedrukt.

Dit is zeer waardeloos en duidelijk werk van een stelletje amateurs.
Ik heb hier geen worden meer voor over.

UPC is dus na al die jaren qua administratie niet verbeterd en ben ik genoodzaakt om er een rechtzaak tegen aan te spannen.

Pa senior
5 september 2004, 09:25
Je kan de Rijdende Rechter inschakelen.

Dat is mijn uitspraak en daar zal je 't mee moeten doen

CBI FP
27 september 2004, 02:30
Nu komt het meest bizarre wat ik ooit heb meegemaakt:

Ik overgestapt en tevrede, lees ik dat chello ineens de snelheid opgekrikt heeft.
Ik wachten op de bevestiging, lag er een brief in de gang van UPC. Met daarin dat ze een nieuw modem komen brengen en de oude innemen.
En idd, de koerier kwam zowaar eens op tijd en had ik een gloednieuw motorola modem, 3 dagen later kreeg ik de bevestiging van mijn opzegbrief + een doos op het modem op te sturen.

Zo haal je natuurlijk nooit winst, maar het meest bizarre vind ik dat ik opzeg en promt erna is er wel ineens een spamfilter en anti virus software op de e-mail van chello.

He he he, gelukkig ben ik nu een flink stuk sneller en zeer tevreden met adsl van planet dus kan chello mij lekker maken wat ze willen, ik ga dus nooit niet terug.

Xof
22 maart 2005, 17:01
LOL Planet.. your kidding me right?
Planet heeft ook erg veel problemen, hoor er erg veel slechte dingen over, als je toch al teveel betaald voor adsl betaald (en ja dat doe je bij planet) dan kun je beter naar xs4all gaan.. veel beter :)

Maarja veel plezier bij planet ;)

Edit: zit ik gewoon op topics van een half jaar oud te reageren.. way to go Xof :p

JosÚ
25 maart 2005, 01:06
Planet slecht? We gebruiken hier al jaren Planet naar volle tevredenheid. Misschien wat aan de dure kant, maar nooit problemen mee!

Craze
25 maart 2005, 01:14
Dit is een quote van JosÚ
Planet slecht? We gebruiken hier al jaren Planet naar volle tevredenheid. Misschien wat aan de dure kant, maar nooit problemen mee!

Xof vertelt gewoon wat hij heeft gehoord van meerdere personen :) kan het inderdaad nog altijd zo zijn dat andere personen er wel goede ervaringen mee hebben ...