PDA

Volledige versie bekijken : tips voor virus scanners?

ToolkiT
11 januari 2005, 13:09
Mijn virus scanner is net verlopen en ik vroeg me af of mensen hier tips hadden voor een goede (bij voorkeur gratis) virus scanner..

Eddey
11 januari 2005, 13:25
AVG Free Edition ( www.grisoft.com ). Net een nieuwe versie (7), alhoewel die wat onoverzichtelijker is dan 6. Maar ik ben er wel tevreden over qua mogelijkheden en instellingen en hoeveelheid updates.

Craze
11 januari 2005, 14:43
ik zelf gebruik antivir http://www.free-av.com/
ben ik wel tevreden over :)

Rob The Great
11 januari 2005, 21:02
NOD32, met aanpassingen gratis.;) ;)
Is een van de beste die er is, en weinig bronnen vretend.

Rath
12 januari 2005, 12:19
Ha Tool :) ik gebruik altijd Avast Home Edition (http://www.avast.com/eng/down_home.html) 't is gratis; je hoeft je alleen even te registreren. Je bent altijd up-to-date en het heeft mij al jaren virusvrij gehouden (op een enkel griepje na :p ;) ) (ga ook regelmatig bij Trendmicro en Panda's online scans langs (better safe then sorry :) ) maar die vinden nooit iets :D )

Zo mijn 10 cent voor de maand weer geleverd :D

BDW: Ik heb Avast op de 3 PC's van het netwerk staan, gewoon elk z'n eigen virusscan, geen probleem.

piep
12 januari 2005, 15:23
Nounou, wat een mogelijkheden.. nu nog uitzoeken welke van deze vier het beste is..
* piep heeft ook antivir en is er tevreden mee

ToolkiT
12 januari 2005, 15:26
Dit is een quote van piep
Nounou, wat een mogelijkheden.. nu nog uitzoeken welke van deze vier het beste is..
* piep heeft ook antivir en is er tevreden mee
iK heb de eerste 2 al geinstalleerd, so far so good..

Xtuv
28 januari 2005, 14:53
Dit is een quote van Eddey
AVG Free Edition ( www.grisoft.com ). Net een nieuwe versie (7), alhoewel die wat onoverzichtelijker is dan 6. Maar ik ben er wel tevreden over qua mogelijkheden en instellingen en hoeveelheid updates.
Die gebruik ik ook naar alle tevredenheid.

Firefox ipv IE was trouwens mijn beste zet qua 'virusgevoeligheid'.
toen ik nog met IE surfte kreeg ik regelmatig meldingen van AVG dat er foute dingen gebeurden, en ik moest mijn AVG dan ook regelmatig updaten om de trojans tegen te houden, en adaware af en toe draaien was ook geen overbodige luxe.

Nu met Firefox kan ik "adawaren" wat ik wil, maar hij vind niks :D

Eddey
30 januari 2005, 17:13
Dit is een quote van Xtuv
Die gebruik ik ook naar alle tevredenheid.
Ik heb de laatste tijd wel wat probleempjes met updaten (duurt lang voor 'ie weet of er een update is, en daarna ook voor 'ie begint met downen).

En bij mijn moeder begint 'ie met downloaden en slaat dan vast voor de helft binnen is...

FireFox scheelt inderdaad veel. Ad-aware is eigenlijk niet meer nodig, en virussen ook geen last van (1x een java virusje o.i.d. maar die is niet verder gekomen dan de cache :D )

Xtuv
30 januari 2005, 17:14
Heb ik ook wel eens gehad. Drukte op de server denk ik, gewoon even later nog eens proberen.

Ik gebruik versie 6 nog trouwens. Wel jammer dat ie niet automagisch update, ik vergeet het nog wel eens.

Eddey
30 januari 2005, 17:23
Bovenstaande betreft versie 7. Op zich is 'ie wel verbeterd; als je je pc niet aan hebt op het tijdstip waarop een automatische update gepland is, doet het later zodra de pc aangaat :)

Dat probleempje van m'n moeder's scanner betreft trouwens alleen de automatische update! Als ze die afbreekt (voor 'ie vastloopt) en dan handmatig voor updates checkt gaat het wel goed :confused:

Xof
22 maart 2005, 16:58
Ik gebruik kaspersky.. eens in de zoveel tijd ga ik heel veel reviews ed. lezen over wat op dat moment een goede virusscanner is.
Op dit moment komt kaspersky heel erg goed uit de bus, vind de meeste (tis nooit 100% natuurlijk) virussen.

Er schijnt nog een virusscanner te zijn die dezelfde virusdatabase als kaspersky gebruikt, weet alleen niet meer hoe die virusscanprog heet.

Comp-Freak
23 maart 2005, 16:03
Ach, laat ik dan ook nog ff iets zeggen ;)

Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid Norman Virus Control ( http://www.norman.com )

Moet je wel voor betalen, maar komt in veel tests ook goed naar voren. Is minder gebruiksvriendelijk dan Norton voor de n00b gebruiker, maar ik vind em echt geweldig. Gebruikt ook minder resources dan bijv Norton. Merk je bij opstarten heel goed.

dick123
1 november 2006, 05:54
Ik gebruikt deze avg free edition ook, ben er zeer tevreden over.

Comp-Freak
1 november 2006, 20:33
Om hier dan nog ff op in te gaan, heb ik laatst zelf toch ervaren dat AVG best ok is voor een gratis scanner, maar dat Norman er wel meer uitpakt. Een schijf die volgens AVG clean was, haalde Norman nog een stuk of 5 wormen/trojans/commecials uit.

Phrea
1 november 2006, 23:23
Zelfde geldt voor BitDefender [die haalde nog meer weg, maar dat is uiteraard systeem afhankelijk wat erop zit he].

Eddey
1 november 2006, 23:44
Zijn er ook mensen met de Arc van Norton (van elke virusscannner 1 exemplaar geinstalleerd)? ;)

Comp-Freak
3 november 2006, 18:54
Op 1 pc? Dat wil je niet meemaken :p