PDA

Volledige versie bekijken : help - domme vraag - :|

Xtuv
12 december 2006, 00:15
Ik heb 'n telefoon.
En een abbo.

Die sim zit er al 2 jaar in ofzo. Dus ik heb geen idee meer hoe dat allemaal werkt..
't zit namelijk zo, ik ga naar Vietnam, en neem mn abbo niet mee, ik koop daar wel een simkaartje. Maar als ik nu mn sim eruit haal. Staan mn nummers dan nog op mn telefoon? geloof het wel he.. 't is een SE T68i.
En, hoe zit dat ook alweer met codes? Op de sim zit een pincode geloof ik.. die weet ik nog wel. Maar je toestel heeft toch ook een code (pukcode?) oid? Wanneer heb ik die nodig? als ik 'n nieuwe sim erin doe? en hoe kom ik er achter wat dat is als ik die vergeten ben..? :roll:

M'n foon is wel simlock vrij dacht ik, dus dat geeft geen problemen..

/edit: hmm.. of moet dit toch in hardware misschien..

Kitten
12 december 2006, 01:43
Bij de meeste telefoons kan je per telefoonnummer kiezen of je het in het telefoongeheugen of op de sim wil zetten. Bij mijn (vrij recente) SE kan ik ook alles tegelijk of naar sim of naar foon kopiëren.

Wat betreft de pukcode, die heb je alleen nodig als je sim geblokkeerd is (dus 3x foute pincode ingevoerd). Als je toestel simlockvrij is zal je dus echt alleen een nieuwe sim erin hoeven doen en de pincode daarvan (als ie er al opstaat) werkt dan gewoon.

Succes! :thumbs:

Xtuv
12 december 2006, 10:31
Oja, daar was de pukcode voor :)
Nou, zal wel lukken dan. Tnx!

Comp-Freak
12 december 2006, 21:37
Pincode en pukode zijn sim afhankelijk. Op mijn 3310 zit nog wel een beveiligingscode, die is dan weer van de telefoon. Moet je bij mij onder andere ingeven als je een andere sim er in zet, maar dat is een instelling die je zelf kan veranderen. Hoe dat bij jou foon zit weet ik niet eens btw ;)

Mja en nrs is idd afhankelijk van de gekozen plek. Mijn 3310 slaat het btw op de sim op omdat ie geen eigen telefoonboek heeft :p

Xtuv
12 december 2006, 21:41
Hmm.. ik kan alleen in mijn SMS menu zien dat sommige smsjes op de sim worden opgeslagen, als mn telefoon dan vol is.
Nja ik ga het straks wel even proberen, hopen dat 't goed gaat :p

/edit: ik vind overigens nu in een menu een 'Sim LOCK' en daaronder weer 'protection' die aan of uit kan.. Die staat nu aan, zal ik wel uit moeten zetten dan?

Xtuv
12 december 2006, 21:54
Ik heb nu mn orange prepaid simmetje erin geprakt. Dat lijkt wel goed te gaan iig. Nummers staan er nog gewoon op :)

Hmm.. alleen mn telefoongeheugen is gewist blijkbaar. Iig alle SMSjes die níet op de SIM stonden zijn verdwenen na het wisselen :confused: Ook nu ik weer mn abbo erin heb zitten.. Weird.. Maarja, niet echt een big deal.